Oldal kiválasztása

A séta végigkíséri életünket. Már az őskorban is szükség volt az embernek járásra, ahhoz hogy életben tudjon maradni.Manapság vannak, akik sportszerűen űzik a gyaloglást, távgyaloglás, nordic walking formájában. Mindegy milyen idő van, sétálni bármikor lehet. Annak, aki szeretne elkezdeni egészségesebben élni, mindenképpen javasolt legalább napi fél óra séta.

Milyen jótékony hatásai vannak a sétának?

1. Az orvosok jobban ajánlják a sétát, mint a futást, mert a séta nem erőlteti meg annyira a gerincet. Így hatékony lehet gerincbántalmakkal küzdőknek is.

2. Viszonylag kicsi az esélye, hogy séta alatt lesérülünk, hacsak nem egy megterhelőbb, hegyi, mászós kiránduláson veszünk részt. A sétához is válasszunk kényelmes cipőt, hiszen a rosszul megválasztott lábbeli gyaloglás alkalmával feltörheti a lábat.

3. Igen jótékony hatása van a popsira, remekül formája, izmosítja azt.

4. Növeli a kreativitást. Benne vagy egy feladatban, már órák óta bámulod a monitort, nem jön a megoldás. Tarts egy kis szünetet, menj ki sétálj 10 percet. Felfrissülsz, jobban fogsz tudni újra koncentrálni, jobban jönnek ismét a gondolatok.

5. A stressz ellen is hatékony. Ha valaki feldühített, mérges vagy egy feladat, esemény miatt, mielőtt bármit csinálnál, indulatból döntenél, sétálj egy kicsit, meglátod miután lehiggadtál, sokkal ésszerűbben tudsz cselekedni, döntést hozni.

+1 Annak is ajánlható a séta, aki szeretne elkezdeni sportolni, de nagy súlyfelesleggel küzd. Indulásként tökéletes mozgásforma lesz, így fokozatosan tudja felkészíteni a szervezetét.